T. Garuolis: Diskusijoms dėl europinės jungties su Klaipėda pasitelkime ir jau pasiteisinusius formatus
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuotr.
Birželio 21 d. uostamiestyje vyko apskritojo stalo diskusija „Geriausios alternatyvos europine jungtimi sujungti Klaipėdą – su „Rail Baltica“. Renginyje naujosios europinės vėžės geležinkelio linijos plėtrą į Klaipėdą drauge su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu aptarė „LTG Infra“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, Klaipėdos miesto ir rajono savivaldybių vadovai, verslo organizacijų atstovai.
Europos Sąjungos (ES) Tarybai patvirtinus europinės geležinkelio vėžės plėtrą iki Klaipėdos, „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“ parengs optimaliausias šios vėžės trasos alternatyvas, galinčias geriausiai atitikti keleivių ir krovinių vežimo poreikius.
Diskusijoje dalyvavęs l. e. p. Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) generalinis direktorius Tomas Garuolis visų pirma pasidžiaugė, kad dar prieš trejus metus europinėje verslo organizacijoje „BusinessEurope“ LPK teikta ir derinta pozicija dėl logistinės jungties tarp Vilniaus ir Klaipėdos svarbos, pasiekė Europos Komisiją ir įtikino savo svarba.
„Šis pavyzdys įrodo kryptingo bendro darbo europiniu lygiu svarbą – pasitelkdami „BusinessEurope“ platformą sustiprinome savo argumentus ir šiandien galime džiaugtis, kad į Lietuvos siūlymą buvo įsiklausyta. ES Tarybos patvirtintame naujajame Transeuropinio transporto tinklo reglamente numatyta sujungti Lietuvą ir Klaipėdos jūrų uostą su Baltijos, Juodosios jūros ir Adrijos jūros koridoriais geležinkelio europine vėže“, – sakė T. Garuolis.
T. Garuolis akcentavo, kad dabartiniame etape būtina užsitikrinti kokybišką visų suinteresuotų pusių (tarp jų ir verslo) diskusiją ir bendradarbiavimą, siekiant išgryninti maksimalią būsimų sprendimų naudą atskiroms bendruomenėms ir ekonomikai. Be to svarbu pasitelkti visus formatus – tarp kurių ir LPK bei „BusinessEurope“, kurie padėtų siekti palankiausio projekto finansavimo ir leistų sustiprinti Lietuvos konkurencingumą.
Po diskusijos buvo pasirašytas memorandumas, kuriuo numatyta glaudžiau bendradarbiauti, priimant sprendimus dėl naujosios europinės vėžės geležinkelio linijos plėtros į Klaipėdą.