Lietuvos pramonininkų konfederacija ragina Seimos narius balsuoti atsakingai: didinamas akcizas dyzelinui gali atsigręžti mažesnėmis įplaukomis į biudžetą
Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) nepritaria akcizo dyzeliniam kurui didinimui, nes tai negarantuos papildomų pajamų į biudžetą, ir kviečia balsuoti atsakingai, įvertinant ekonominius argumentus.
LPK mano, kad įstatymo rengėjai nepakankamai įvertino tokio sprendimo neigiamas pasekmes valstybės biudžetui, transporto sektoriui, prekybos degalais rinkai bei šalies ūkio konkurencingumui.
Patirtis ir ekonomistų skaičiavimai rodo, kad tokio mokesčio pakėlimas sukels priešingą poveikį valstybės biudžetui nei yra siekiama ir valstybės biudžetas neteks nuo 23 mln. EUR iki 62 mln. EUR per metus.
Transporto sektorius yra ypatingai jautrus degalų kainai, todėl pakilus kainoms didesnė dalis Lietuvos vežėjų ir transportas važiuojantis tranzitu degalus pirks Lenkijoje.
Remiantis LPK optimistiniais skaičiavimais, įvertinus degalinėse parduodamo dyzelino dalį užsienio vežėjams, Lietuvoje per metus būtų užsipilama 142 000 000 l mažiau dyzelino lyginant su 2016 m.
Be jau išvardintų galimų tiesioginių pasekmių valstybės biudžetui dėl sumažėjusio degalų kiekio vartojimo, savivaldybių biudžetai pajus įtampą dėl išaugusių viešojo transporto įmonių sąnaudų, keleivių vežimo tarifų didėjimo vietinio susisiekimo maršrutuose, o tam reikės didesnių kompensacijų už keleivių lengvatas.
Kylantys dyzelino akcizai, kartu su pasaulio finansų rinkose fiksuojamu naftos kainos augimu, gali itin neigiamai paveikti vidaus vartojimo tendencijas Lietuvoje.
Didėjantys dyzelino akcizai neišvengiamai turės papildomos įtakos Lietuvos infliacijos lygiui, kuris šiuo metu yra didžiausias visoje ES (4,2%).
Dėl kylančių dyzelino akcizų padidėsiantis infliacijos spaudimas gali dar labiau pabloginti vidaus vartojimo dinamiką Lietuvoje bei apriboti Lietuvos BVP augimą.
Net ir neženklus kainos už dyzeliną padidėjimas darys įtaką prekių gamybos grandinėje: žaliavų tiekimui, prekių išvežiojimui, gamybinės technikos, kurios darbui naudojamas dyzelinas, veiklos sąnaudoms. Bet kokia intervencija į šią grandinę pakeis prekių ir paslaugų kainas šalyje bei darys neigiamą įtaką verslo konkurencingumui.