Efektyvi ir ateities visuomenės poreikius tenkinanti švietimo sistema – svarbiausias Lietuvos pramonininkų lūkestis
Švietimo sistemos pokyčiai ir perspektyva aptarti spalio 10 d. vykusiame Lietuvos pramonininkų konfederacijos atvirame prezidiumo posėdyje, kuriame dalyvavo Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, pramonės įmonių vadovai, profesinio mokymo įstaigas vienijančios asociacijos atstovai. Kaip pažymėjo Lietuvo pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis, „švietimas yra mūsų ekonomikos sėkmingo vystymosi pagrindas. Visi gerai suprantame, kad technologijos šiandien iš principo keičia mūsų suvokimą apie darbą, informacijos gavimo, gyvenimo ir laisvalaikio įpročius. Globalios ekonomikos sąlygomis konkurenciją galime atlaikyti tik suteikę mūsų mokiniams ir studentams visiškai kitos kokybės žinias.“
Lietuvos pramonininkų konfederacija aktyviai siekia, kad būtų pradėta ir įgyvendinta tokia sisteminė švietimo sistemos reforma, kuri atitiktų rinkos poreikius ir ekonomikos realijas, taip pat būtų užtikrinama bei inovacijų ir technologijų plėtra. Tam reikia sukurti integralią profesinio orientavimo sistemą, inicijuoti pokyčius mokykloje ir mokytojų rengime, optimizuoti mokymo ir ypač profesinio mokymo įstaigų tinklą, konsoliduoti aukštojo mokslo institucijų tinklą, efektyviai įgyvendinti sumanios specializacijos strategiją. Švietimo ir mokslo ministerija patvirtino Pedagogų rengimo modelį, taip pat paskelbė, kad Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose kuriami pedagogų rengimo centrai. Pokyčiai vyksta profesinio rengimo srityje: pradėtas bendras priėmimas į profesines mokyklas per vieningą LAMA BPO sistemą, atliekama analizė ir jos pagrindu konstruojama būsima tinklo konsolidacija – tai vis parengiamieji darbai, tačiau tempas per lėtas, nes švietimo sistemoje rezultatus jausime tik po kelerių metų.
Technologijos, inovacijos, skaitmenizacija jau šiandien keičia pramonės įmones, kuriami nauji verslo modeliai. „Įmonių vadovų apklausose jau ne vieneri metai švietimas yra įvardinamas kaip pagrindinis elementas, siekiant įmonių modernizacijos ir konkurencingumo užtikrinimo. Įmonėse vyksta pokyčiai – robotizacija, procesų modernizavimas. Mūsų įmonės naujų technologijų taikymo gamyboje dėka jau gali pasiūlyti išskirtinės kokybės produkciją. Bet dabar susiduriame su problema, kad mūsų švietimo sistema dar yra pakankamai inertiška ir technologiniai pokyčiai vyksta greičiau nei prie jų pritaikomos švietimo programos. Valstybė dabar investuoja milžiniškus pinigus į švietimo sistemą, bet globalios ekonomikos iššūkius atliepiančios švietimo kokybės šiai dienai užtikrinti negalime. Gyvybinga ir efektyvi švietimo sistema užtikrintų racionalų finansų panaudojimą“, akcentavo Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas.
Lietuvos pramonininkų konfederacija nuosekliai išsako siekį bendradarbiauti švietimo sistemos tobulinime, ypač profesinio mokymo kokybės pertvarkoje, tiek dalyvaujant profesinių mokyklų valdyme per šakines verslo asociacijas, gerinant pačių mokymo įstaigų valdymą ir vadybą, vertinant ir analizuojant rinkos poreikius. Kaip pastebėjo R. Dargis, „Pagaliau turime atsakyti į klausimą – kada pradėsime ne tik kalbėti, bet ir įgyvendinti realias priemones, pakeisiančias mūsų švietimo sistemą?“
Posėdyje kelti švietimo regionuose klausimai, pristatyti detaliau profesinio mokymo įstaigų veiklos pokyčiai, kuriuos aptarė Vytautas Zubras, Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacijos viceprezidentras, Alytaus profesinio rengimo centro direktorius, pristatymas; Gintaras Vilda, Lietuvos pramonininkų konfederacijos Profesinio mokymo pakomitečio vadovas, LINPRA asociacijos direktorius. Pristatymas